NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

W rytm muzyki… Czyli: jak umilamy sobie czas odkurzania

2015-09-07 11:52:51

Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki Zelmer przeprowadził w czerwcu 2015 badanie dotyczące odkurzania. O nawyki i emocje związane z utrzymywaniem porządku zapytano reprezentatywną grupę Polaków.

 

Zmora Polaków?

Kiedy słyszymy o odkurzaniu, mamy jedno skojarzenie: to największa kara jaka może spotkać każdego domownika. Obiegowa opinia na temat odkurzania jest fatalna – w stereotypowym rankingu ta czynność przegrywa jedynie z wynoszeniem śmieci czy żmudnym myciem łazienki. Nic bardziej mylnego. Jak pokazały badania przeprowadzone na zlecenie marki Zelmer, zaledwie jedna trzecia Polaków naprawdę nie znosi odkurzania, narzekając na nudę, uciążliwość tej czynności, hałas, stratę czasu, problemy zdrowotne. Jedna trzecia osób nie lubiących odkurzania mówi „nie, bo nie” lub po prostu woli robić coś innego.

 

Za to 44% Polaków lubi odkurzać, a swoją sympatię czy też brak antypatii motywuje tym, że lubi, gdy jest czysto (40% z nich). Odkurzanie lubimy także dlatego, że pomaga łatwo i szybko posprzątać, widzimy efekt i… gdy mamy fajny odkurzacz. Są też tacy, którzy robią to dla relaksu, a nawet „dla sportu”.

 

Ssawką w kanapę

Prawie połowa badanych (48 proc.) na myśl, że „trzeba poodkurzać”, spogląda automatycznie w kierunku podłogi, a konkretnie dywanu. Za to pozostali dobrze wiedzą, że odkurzacz pomaga posprzątać prawie wszystkie powierzchnie płaskie, także te pochyłe i pionowe. Aż 57 proc. osób traktujących odkurzacz jako „urządzenie wielofunkcyjne”, używa go do usuwania kurzu z kanapy. Co dziesiąty wymierza ssawkę w fotele, meble i… ściany. Ale zastosowań jest jeszcze więcej: szafy i półki, łóżka, materace, krzesła, parapety, firanki. Do tego książki, komputery i telewizory. Na oczyszczanie każdej z tych pozycji domowych porządków za pomocą odkurzacza stawia od 2 do 4 proc. respondentów.

 

Śpiewam, tańczę, główkuję…

A co możemy robić, by umilić sobie odkurzanie? Ponad 60 proc. Polaków podczas odkurzania wykonuje także inne, dodatkowe czynności, najczęściej związane z relaksem, a nawet rozrywką. Blisko 40 proc. badanych słucha muzyki czy radia zdobywając codzienną porcję kultury lub rozrywki, albo poszukując najnowszych wiadomości z kraju i ze świata. Szokującym faktem może być to, iż podczas odkurzania co piąty Polak spotyka się z samym sobą – rozmyśla i medytuje, absolutnie odcinając się od otaczającego świata, mediów i problemów.

 

13 proc. Polaków ogląda lub przynajmniej próbuje oglądać telewizję. Przebija ich inna, blisko czteroprocentowa grupa Polaków, która podczas odkurzania tańczy. Rytm muzyki, zawrotna prędkość ruchów oraz złożoność urządzenia znacząco ograniczają listę możliwych kroków – a to zdecydowanie nie jest koniec. Trudno dokładnie określić, jak przebiega takie odkurzanie, ale aż dwa procent społeczeństwa odkurzając – ćwiczy. 1 procent – śpiewa, co wydaje się być niełatwe – jednakowoż jak widać nie ma rzeczy niemożliwych.

 

Nie czytamy etykiet

Aż 41 proc. Polaków nie wie, że odkurzacze posiadają etykiety energetyczne, zaś 16 proc. uważa, że nie stosuje się ich do tego sprzętu. A tymczasem etykiety mają przyczynić się do zwiększenia przejrzystości istotnych cech produktu oraz lepszej orientacji przy zakupie odkurzacza. Dzięki znajdującym się na nich informacjom można łatwo i szybko porównać parametry poszczególnych modeli odkurzaczy. Etykiety energetyczne to znakomita odpowiedź na brak możliwości tańca, dokładnego nasłuchu, śpiewania i rozmyślań w czasie sprzątania. Zdywersyfikowana oferta produktowa Zelmera, dzięki odpowiedniemu oznaczeniu, pozwala nawet najbardziej wymagającym klientom precyzyjnie dobrać sprzęt do ich oczekiwań. Marka zadbała także o wszystkich marzycieli, myślicieli, tancerzy i przyszłych piosenkarzy. Dzięki klasyfikacji i opisom mogą oni otrzymać sprzęt, który sprawdza się w absolutnie każdych warunkach, mając znaczący wpływ na rozwój i „kariery” użytkowników.

 

 

 

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: